Canale de comunicare in diverse proiecte de promovare


 

Campaniile de promovare pot viza subiecte mult mai variate decat publicitatea pentru un produs sau brand. Exista campanii de promovare pentru mesaje umanitare, ecologice, politice, culturale. Lista mijloacelor de comunicare din arsenalul acestor campanii poate fi mult extinsa.

Canale de comunicare in campanii de promovare - lista extinsa
 

Un exemplu pe care l-am gasit intamplator este o campanie umanitara din in anul 2010. Membrii organizatiei Oxfarm au transportat o sticla de mari dimensiuni in care se putea citi mesajul: Urgent. Save Lives in Cancun . "Message in a bottle" devine astfel un canal de comunicare.


Photo credit: Oxfam International via Flickr.com
O lista extinsa si dezordonata cu canale de comunicare folosite in campanii de promovare poate fi:
  • Televiziune - spatiu publicitar contra cost (spoturi, telesopind, plasare de produse, emisiuni sponsorizate)
  • Televiziune - aparitii in cadrul emisiunilor (stiri, dezbateri, culturale, etc)
  • Presa scrisa - aparitii in articole (advertoriale), inserturi publicitare, cupoane, spatiu publicitar
  • Radio (spoturi publicitare, emisiuni sponsorizate, invitati in emisiuni, stiri)
  • Direct mail (scrisori expediate personal sau distributie de pliante publicitare, database e-mail)
  • Prezentari de produs la sediul clientilor
  • OOH Advertising (outdoor, indoor, proiecte speciale, tv screens)
  • Sport Advertising (sponsorizarea evenimentelor sportive, spatii publicitare pe stadioane sau alte evenimente)
  • Publicitate online (Adwords, Facebook, Linkein, site-uri specializate)
  • Search Engine Optimization
  • Campanii Virale
  • Online content management (publicitate nativa)
  • Social networks (Facebook, Snapchat, Pinterest, Linkedin, etc)
  • Video advertising (Youtube, Vimeo, etc)
  • Publicarea unei carti cu mesaj de marketing
  • Merchandising (gestionarea prezentarii produselor in raft)
  • Cold calling (vanzari prin apeluri telefonice nesolicitate)
  • Inscrierea in cataloage online / offline
  • PR
  • Proiecte CSR (Corporate Social Responsibility)
  • Conferinte si prezentari
  • Promovare prin intermediul evenimentelor culturale
  • Targuri si expozitii
  • Actiuni de sensibilizare a opiniei publice
  • Proiecte de scolarizare sponsorizate